Wat is bodyweight training?

Bodyweight training is een training waarbij je gebruikmaakt van je eigen lichaamsgewicht. Gewichten worden niet gebruikt in de vorm van dumbbells of krachttraining apparaten zoals b.v. een halterbank, traphekken en zware conditie opstellingen.

Bodyweight training is allereerst erg gezond voor je lichaam. Daarnaast is het minder gehorig dan traditionele krachttraining met gewichten.

Grote voordelen van bodyweight training zijn:

– Het is goedkoop voor je portemonnee!

– Je kan altijd trainen. Ook als je op vakantie gaat of in een hostel logeert is er vaak geen gewichten aanwezig. Bodyweight training is hier goed voor.

– Je hoeft zelf niets meer te kopen, je vervangt helemaal niets!

– Het is een manier om je lichaamsoppervlak in conditie te krijgen.

– Het is leuk, interessant en spannend

– Je kan doen wat je wilt en kunt bepalen waarmee je de dag begint en eindigt!

In 5 weken tijd 10 kilo afvallen?

Bodyweight training is geweldig voor het afvallen. Net als andere krachttrainingsoefeningen breng je jouw lichaamsgewicht in beweging; hierdoor zal je vet verbranden en spiergroei opzetten. Het is gebleken dat je op deze manier dikwijls in een korte tijd tijd meer afvalt dan met traditionele krachttraining.

‘Natuurlijk’ wil je niet te maken hebben met een uitgebalanceerde dieetkundige methode die zich richt op sport en bodyweight training. Deze uitgebalanceerde aanpak bestaat uit een verscheidenheid van krachttrainingsoefeningen, abs-training, stevig wandelen of joggen als je daar zin in hebt, en je lichaam zelfverzekerd te voeden met gezonde keuzes.

– Met bodyweight training verbrand je meer energie dan dat volledige gewichtsverlies uit vetverbranding is. Bodyweight training helpt om jouw ideale gewicht te behouden én tot een gezond lichaamsgewicht te komen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *